Je wordt dringend gewaarschuwd voor ongewone activiteit op jouw KPN-account. Je dient ter bescherming de aanbevolen antivirussoftware van KPN snel te activeren. 

In een mail van een KPN-klantenservice medewerker wordt beweerd dat iemand mogelijk ongeautoriseerde toegang heeft gekregen tot jouw persoonlijke informatie. Je dient daarom snel de antivirussoftware van het telefoniebedrijf te activeren om de risico’s te beperken en je gegevens te beveiligen. “Deze software zal uw apparaat beschermen tegen potentiële bedreigingen en uw privacy waarborgen”, staat in het phishingbericht.

Valse mail namens KPN

Mogelijke ongeautoriseerde toegang tot jouw account

Om je over de streep te halen staat er een lijst met verschillende verdachte activiteiten en het bijkomende risiconiveau. De KPN-klantenservice laat je zogenaamd weten dat er onder andere ongeautoriseerde financiële transacties zijn geweest uit jouw naam en wijzigingen in je KPN-accountinstellingen zonder jouw weten. Door druk en angst uit te oefenen proberen online oplichters je te manipuleren om snel op de frauduleuze link te klikken. 

Heb je toch op een link geklikt?

Voer een virusscan uit in verband met malware op je apparaat. Verander ingevoerde wachtwoorden en activeer tweefactorauthenticatie om je account beter te beveiligen.
Neem contact op met je bank of creditcardmaatschappij indien je bankgegevens hebt gedeeld. Indien je KPN ook zakelijk gebruikt, kun je eHerkenning inschakelen om veilig in te loggen. Neem indien nodig contact op met de helpdesk van KPN voor verdere hulp en ondersteuning. 

LEES OOK: