Opgelicht?!

meer NPO...

Programma en Website

We bekijken alle ingekomen e-mails aandachtig. Als wij aanleiding zien om de klacht of het verhaal te behandelen in de uitzending of op de website, nemen we, indien nodig, contact met je op. Alle inzendingen worden gearchiveerd en bewaard voor het geval dat we in de toekomst aandacht gaan besteden aan het betreffende onderwerp.

We kunnen helaas niet op individueel niveau alle problemen oplossen of alle vragen beantwoorden.

Ja. Wij gebruiken je gegevens alleen voor redactionele doeleinden, dus niet voor commerciële doeleinden. Wij stellen deze ook niet zonder jouw toestemming ter beschikking van derden.

Itemsuggesties kan je insturen via dit formulier. Alvast bedankt!

Nieuwsbrief
Wil je het e-mailadres wijzigen waarop je onze nieuwsbrief ontvangt? Ga dan naar de laatst ontvangen nieuwsbrief en klik op 'Wijzig je e-mailadres' (onderaan de e-mail). Volg dan daar de instructies.

Forum
Ga naar deze pagina om je e-mailadres voor het forum te wijzigen.

Lukt het niet?

Stuur ons een e-mail. Let wel op: Je kunt een wijziging wel doorgeven vanaf je oude / huidige adres, maar niet vanaf een adres dat bij ons (nog) niet bekend is. Dit is ter bescherming van je eigen persoonsgegevens.

Uit privacy- en veiligheidsoverwegingen nemen wij alleen verzoeken tot het wijzigen van e-mailadressen in behandeling die afkomstig zijn van adressen die reeds in ons e-mailbestand voorkomen.

Wij zijn helaas verplicht dit te doen. Deze regeling geldt (omroepbreed) bij de Nederlandse Publieke Omroep. Wij zijn niet in de positie dit te wijzigen. Voor vragen verwijzen we je daarom naar de NPO.
Lees ook onze disclaimer.

Phishing e-mails kun je herkennen aan een aantal zaken. Lees meer over phishing in ons dossier hierover.

Dat kan je zelf niet doen. Je kunt daarvoor het beste contact opnemen met de internetredactie van Opgelicht?! Stuur ook een suggestie mee voor je nieuwe gebruikersnaam.

Je kan op onze artikelen reageren en het gesprek met andere bezoekers aangaan via reactieplatform Disqus. Je kan een account aanmaken, maar dat hoeft niet: je kan ook als gast reageren.

Waarom een account maken?

Het aanmaken van een account heeft enkele voordelen: via Disqus blijf je namelijk altijd ingelogd en kan je met één account ook op andere sites reacties achterlaten. Daarnaast kan je met een Disqus-account stemmen op andere reacties, waarmee je jouw waardering voor de reactie van een ander laat zien. Reacties met het meeste aantal stemmen komen ook bovenaan te staan. Je kan een reactie ook naar beneden stemmen. Doe dat alleen als je van mening bent dat de reactie geen waarde toevoegt aan het gesprek.
Hoe maak ik een account aan?

Je kan je aanmelden met Twitter, Facebook of Google+. Als je dat niet wilt, kan je je ook direct bij Disqus registreren. Vul een gebruikersnaam, e-mailadres en een wachtwoord in.
Ik wil geen account aanmaken

Je kan ook reageren zonder een account aan te maken. Onder 'Of registreer je bij Disqus' staat een checkbox met 'Ik reageer liever als gast'. Als je dit aanvinkt hoef je alleen een naam en e-mailadres op te geven. Je reactie verschijnt direct.
Reacties rapporteren

Schendt een reactie onze spelregels? Dan kan je die rapporteren door op het vlaggetje te drukken.

Het nabestellen van uitzendingen gebeurt via de publieksservice van AVROTROS. Deze is te bereiken via publieksservice@avrotros.nl of op het gratis telefoonnummer 0800-0876. Aan het maken van een DVD of video zijn kosten verbonden. De publieksservice kan exact vertellen wat een en ander kost.
Nabestellen kan ook online via Beeld en Geluid. Ook hieraan zijn kosten verbonden.

App

Ja. Dat wil zeggen: je kunt de app gratis downloaden. Let wel op dat je gegevens uploadt via WiFi: voor dataverbruik kunnen ook kosten gerekend worden.

De app is beschikbaar in de App Store (voor Apple / iOS) en Google Play (Android).

In de Opgelicht?!-app vind je een overzicht van de meest actuele waarschuwingen op het gebied van oplichting en bedrog.

Door je te abonneren op één of meerdere categorieën binnen de app, krijg je direct een melding zodra wij een voor jou relevante alert plaatsen. Je kunt je ook aanmelden voor waarschuwingen over jouw financiële instellingen, zoals bijvoorbeeld je bank of creditcardmaatschappij. Hierdoor ben je als eerste gewaarschuwd en voorkom je dat je opgelicht wordt.

Ja. Wij gebruiken je gegevens alleen voor redactionele doeleinden, dus niet voor commerciële doeleinden. Wij stellen deze ook niet zonder jouw toestemming ter beschikking van derden.

iOS
iOS wordt ondersteund vanaf iOS 7.0. Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch. Geoptimaliseerd voor voor iPhone 5, iPhone 6 en iPhone 6 Plus.

Android
Android wordt ondersteund vanaf api level 14 (vanaf Android 4.0)

Helaas hebben wij op dit moment geen plannen om een applicatie op Windows Phone te ontwikkelen.