Jouw Netflix-account is vandaag verlopen door een geweigerde betaling van jouw abonnement. Verleng snel je lidmaatschap om een speciale bonus te ontvangen. 

Series en films kijken op Netflix is een favoriete bezigheid van velen. Cybercriminelen hebben het dan ook gemunt op Netflix-gebruikers met weer een nieuw phishingbericht. De betaling van jouw Netflix-abonnement is zogenaamd geweigerd en je account wordt ‘opgezegd’ als de streamingdienst niet binnen 48 uur een reactie van jou ontvangt. Hiermee proberen de online oplichters je onder druk te zetten zodat je uit stress snel handelt. 

Phishingbericht namens Netflix | Bron: Fraudehelpdesk

Waarom kan ik Netflix niet betalen?

“We konden uw factureringsgegevens niet valideren voor de volgende factureringscyclus van uw abonnement”, wordt als reden gegeven voor de geweigerde betaling. Vervolgens worden er valse beloften gedaan: “Natuurlijk hebben we je graag terug. Klik gegevens bij te werken en blijf genieten van alle beste tv-programma’s en films zonder onderbreking. We hebben een eenmalige bonus speciaal voor jou.” 

In de mail staat een activeringscode om je account mee te verlengen. Houd je hoofd koel en laat je niet manipuleren om op de valse “Verleng uw lidmaatschap” link te klikken. Doe je dit wel, dan is de kans groot dat er malware op je apparaat wordt geïnstalleerd of je gegevens worden gestolen. Netflix geeft op hun site bovendien aan, dat zij nooit vragen om credit- of debitcardnummers, bankrekeninggegevens of Netflix-wachtwoorden. 

Ontvang jij vaker frauduleuze berichten? Deel ze met de Opgelicht?!-redactie. Je kunt dit ook makkelijk via de gratis Opgelicht?!-app (iOS en Android) doen, zo blijf je gelijk op de hoogte van de laatste phishingberichten.

Oh nee, heb je geprobeerd je Netflix-lidmaatschap te verlengen?

  • Voer een virusscan uit in verband met malware.
  • Als je hebt ingelogd op je Netflix-account via de link in het bericht, verander dan snel je wachtwoord en doe dit ook op andere plekken waar je dezelfde inloggegevens gebruikt. 
  • Neem contact op met je bank of creditcardmaatschappij indien je bankgegevens hebt gedeeld. 

LEES OOK: