Om je account te verlengen dien je volgens de phishingmail lidmaatschapskosten te betalen via een onbetrouwbare link.
Het gaat om acht euro lidmaatschapskosten. Dit lijkt geen hoog bedrag, maar eenmaal betaald kunnen oplichters steeds meer geld van je rekening halen. Klik dus niet op de link om naar de betaalomgeving te gaan. In de herinneringsmails van WoningNet staat namelijk nooit een directe betaallink van een bank.
Voorkomen dat oplichters jouw privé- of bankgegevens in handen krijgen? Blijf via pushberichten op de hoogte van actuele phishingberichten via onze gratis Opgelicht?!-app (te downloaden via de App Store en Play Store).
De veiligste manier om naar WoningNet te gaan
WoningNet vraagt leden altijd om zelf in te loggen via het portaal van WoningNet. Daar kun je als gebruiker zelf kiezen hoe je wilt betalen. Mocht je dus een mail krijgen namens WoningNet waarbij dit niet het geval is, zoek dan altijd zelf de website op van WoningNet en log daar in op jouw account. Zo weet je zeker dat je niet op een malafide link klikt. Je kunt de status van jouw inschrijving altijd controleren door in te loggen op de website van WoningNet.
Zo herken je een bericht namens WoningNet
Op de website van WoningNet en in een uitlegvideo legt het woonplatform uit welke dingen WoningNet nooit zal doen:
- Mails over verlengingskosten worden altijd verstuurd via [email protected].
- WoningNet stuurt geen betaalverzoeken per sms.
- WoningNet sluit nooit een inschrijving na een periode van inactiviteit.
- WoningNet belt nooit met het verzoek om een betaling te doen.
Phishingbericht ontvangen?
De tips van WoningNet op een rij:
- Phishingmail ontvangen, maar niet geklikt? Blokkeer de afzender en verwijder de mail.
- Betaalgegevens achtergelaten? Neem direct contact op met je bank of creditcardmaatschappij. Doe ook aangifte bij de politie en stel WoningNet op de hoogte, zodat zij andere leden kunnen waarschuwen.