Jouw PostNL-pakket kon zogenaamd niet worden bezorgd, omdat de douanerechten van 3,79 euro niet zijn betaald. Bevestig de verzending, mailen cybercriminelen.
PostNL kon jouw pakket zogenaamd op 15 februari niet bezorgen wegens niet betaalde douanerechten van 3,79 euro. Het zou om een pakket gaan met volgnummer ‘323212505100031858121030’ en een verwachte leveringsdatum van ‘17/02/2025 - 18/02/2025’. In de mail wordt gedreigd dat de betaling binnen 24 uur moet worden voldaan, anders wordt het pakket teruggestuurd.

Zo weet je dat het om phishing gaat
De mail is niet verstuurd vanaf een legitiem bedrijfsaccount van PostNL, maar door ‘info2@cool.com’. Je kunt er zeker van zijn dat een betrouwbaar bedrijf als PostNL zijn klanten enkel benadert via officiële bedrijfsaccounts. Bovendien is de aanhef van de mail onpersoonlijk. Dit is typerend voor frauduleuze berichten, omdat online fraudeurs op deze manier grote groepen mensen tegelijk kunnen mailen. Ook komt de link van de oranje button niet uit op een betrouwbare PostNL-pagina. Klik er dus niet op, want dit is een neplink.
Heb je toch op de link geklikt?
- Voer een virusscan uit in verband met malware.
- Verander ingevoerde wachtwoorden.
- Neem contact op met je bank of creditcardmaatschappij indien je bankgegevens hebt gedeeld.
- Neem voor verdere vragen contact op met de klantenservice van PostNL.