De ING-app is vernieuwd, volgens deze nep-sms dien jij ook je bankpas te vernieuwen

kopfoto-ing-phishing-sms.jpg

'Onze ING app is vernieuwd. Ook de betaalpas vernieuwen we', sms'en online fraudeurs uit naam van de bank. Laat je niets wijsmaken, want dit is nep.

ING heeft onlangs een zomerupdate uitgevoerd en de bankapp vernieuwd met slimme functies. Ook heet de Bankieren app vanaf nu: 'ING', schrijft de financiële instelling op zijn site. 

Online oplichters spelen in op deze vernieuwingen en sturen je een valse sms namens de bank. Via de link in het phishingbericht zou je een nieuwe pas kunnen aanvragen en daarmee voorkomen dat jouw ING-pas wordt geblokkeerd. Laat je niet onder druk zetten door dit soort dreigementen, want de sms is nep.

alert-ing-phishing-sms.jpg
Valse sms namens ING

Zo herken je dat het om smishing gaat

Deze sms namens ING bevat verschillende verdachte signalen. Het bericht is verstuurd vanaf het nummer '+31 645 285 641', maar dit is geen legitiem bedrijfsnummer van de bank. 

Bovendien staat in de nep-sms een link met 'did.li' in de domeinnaam. Deze link leidt dus niet naar een pagina van de legitieme ING-website. De bank adviseert op zijn site om alleen de officiële ING-app te downloaden via de Google Play Store of Apple App Store.

Schrijf je in voor de Nieuwsbrief

Meld je aan en blijf op de hoogte van online oplichting.

Heb je toch op de link geklikt?

  • Schaam je niet, want het kan iedereen overkomen.
  • Misschien is je apparaat besmet met malware, voer daarom een virusscan uit.
  • Verander ingevoerde wachtwoorden en zet waar mogelijk je tweestapsverificatie aan.
  • Neem contact op met de klantenservice van ING voor gerichte vragen en hulp.
  • Is de situatie dringend? Dan kun je ook direct bellen met de ING-alarmlijn via: 020 22 888 00. Deze dienst is 24/7 beschikbaar voor ING-klanten.

Ook interessant.