Door ontbrekende of onjuiste informatie op je Spotify-account kan Spotify je volgende betaling niet verwerken. Als gevolg daarvan is je account opgeschort.
Om je account weer actief te krijgen dien je je gegevens te updaten via de groene knop, maar doe dit niet. Er is een kans dat er malware op je apparaat wordt geïnstalleerd of dat je je gegevens moet invullen op een website die lijkt op de officiële website van Spotify.
Handig om te weten is dat Spotify alleen mails verstuurt vanaf een mailadres dat eindigt op ‘@spotify.com’ en dat de muziekdienst nooit om persoonlijke gegevens, zoals betalingsinformatie, zal vragen via de mail.
Ongestoord genieten van je muziek
Van je muziek genieten zonder bang te hoeven zijn dat je bankrekening ondertussen wordt leeggeroofd. Klinkt dit als muziek in je oren? Blijf dan via onze gratis Opgelicht?!-app via pushberichten op de hoogte van actuele phishingberichten en ontvang handige tips om phishing te voorkomen (te downloaden via de App Store en Play Store).
Geklikt op de link?
Het advies van Spotify:
- Stel je wachtwoord opnieuw in
- Wijzig je wachtwoord op andere sites waarvoor je hetzelfde wachtwoord hebt gebruikt.
- Contacteer je bank als je denkt dat je financiële gegevens niet meer veilig zijn.
Lees ook