Er is een e-mail in omloop waarin een zogenaamde 'Promotie manager' Peter de Vries je bericht over een cadeaubon die je kunt winnen. De bon heeft een waarde van €500,- en is te besteden bij Kruidvat. Trap hier niet in, het is een misleidende winactie.

Door op 'Ja, natuurlijk wil ik die cadeaukaart' te klikken zou je kan kans maken op de €500,-. Nadat je geklikt hebt, kom je op een website terecht die is opgemaakt in stijl van Kruidvat.

Deel je gegevens niet

Op de pagina worden je een aantal vragen gesteld over je winkelgedrag. Vervolgens dien je je gegevens in te vullen. We raden je af je gegevens te delen. Onderaan de pagina staat namelijk het volgende geschreven: 'Bovenstaande producten en/of merken zijn niet geassocieerd met deze winactie.' Je kunt dus geen cadeaukaart voor Kruidvat winnen.

Marketingbureau

Daarnaast kun je in de algemene voorwaarden lezen dat deze 'winactie' georganiseerd is door een marketingbureau. Ze zullen de informatie die je invult delen met hun sponsoren. Deze sponsoren zullen je op hun beurt lastigvallen met spamberichten en ongewenste telefoontjes.

Voorkom spam

Je kunt voorkomen dat je inbox volstroomt met spam door deze 'winactie' te negeren en verwijderen. Wil je meer tips om spam te voorkomen? Lees het in ons artikel.

Gerelateerd