Om jouw Ziggo-account te beschermen tegen potentiële cyberdreigingen en hackers dien je je lidmaatschap te verlengen, anders wordt je account opgeschort. 

Op het eerste gezicht lijkt het alsof de mail afkomstig is van ‘ZIGGO_klantenservice’, maar het bericht is verzonden door ‘mnftzn@drgreens.de’. Dit is geen legitiem mailadres van Ziggo. Het bedrijf laat op zijn website weten alleen de maildomeinen ‘@ziggo.nl’ en ‘@ziggo.com’ te gebruiken. 

Valse mail Ziggo 1/2

Druk niet zomaar op onbekende links en vul nooit zomaar je gegevens in, want voor je het weet hebben criminelen toegang tot je gegevens. Weten welke berichten je niet moet vertrouwen? Via onze gratis Opgelicht?!-app blijf je op de hoogte van de meest actuele phishingberichten (voor Android en iOS). 

Beveilig je apparaat niet via de link

Als je jouw apparaat wil voorzien van goede beveiliging, dan kun je dit beter niet doen via de link in het bericht. Controleer zelf waar een link naartoe leidt door de link ingedrukt te houden op je telefoon en op je desktop door met de cursor op de link te gaan staan. Zorg ervoor dat je niet klikt. In beeld verschijnt vervolgens de volledige link. Komt er geen ‘Ziggo’ voor in het webadres? Grote kans dat je te maken hebt met een valse link.

Gegevens ingevuld?

Advies van Ziggo: 

  • Wachtwoord ingevoerd? Verander je wachtwoord dan zo snel mogelijk.
  • Creditcard- of bankgegevens ingevuld? Breng je creditcardmaatschappij of bank hier direct van op de hoogte.

Lees ook