Ontvang jij regelmatig pakketjes via UPS of FedEx? Dan willen wij je waarschuwen voor valse e-mails die momenteel in omloop zijn. Via onderstaande phishing mails proberen oplichters gehaaid naar jouw persoonlijke gegevens te vissen. 
 

De mails komen je wellicht bekend voor; zo’n 1,5 maand geleden werden ze namelijk nog verstuurd uit naam van PostNL. De criminelen achter de e-mail zetten die phishing campagne dan ook schaamteloos door, alleen nu uit naam van andere pakketdiensten. 

Adresbevestiging voor nieuwe verzending

De mails wekken de indruk dat je niet thuis was om voor je pakket te tekenen. Om het pakket toch te kunnen bezorgen, vragen ze om je adres te bevestigen. Dit kan via een grote button in de mail. Doet dit niet! Zodra je op de link klinkt, kom je terecht op een onbetrouwbare site van cybercriminelen. 

Voorbeelden van valse e-mails

Slechts een andere huisstijl 

Zoals je hierboven ziet, hebben de oplichters slechts de huisstijl en het merk aangepast. De opzet van beide mails is verder helemaal gelijk. Ontvang je een e-mail met deze opmaak? Klik nergens op en verwijder de mail direct uit je inbox. Twijfel je over de betrouwbaarheid? Check dan bij de klantenservice van de pakketdienst of het een phishing mail betreft. 

Volledige tekst van valse e-mail

We konden uw pakket niet bezorgen, omdat er niemand aanwezig was om voor de bezorging te tekenen.

We informeren hierbij dat we een adresbevestiging nodig hebben om de pakketverzending opnieuw te bevestigen.

HIER CONTROLEREN