Oplichters maken jou wijs dat jouw huidige creditcard is geblokkeerd, doordat je niet online bent geïdentificeerd bij creditcard-uitgever ICS.
Om je online te kunnen identificeren, dien je op de knop ‘identificatie starten’ te klikken. ICS laat weten: “Wees extra alert als u een e-mail of sms ontvangt waarin wordt gevraagd om via een link in te loggen of gegevens te wijzigen/door te geven”. De creditcard-uitgever raadt dan ook aan om altijd zelf een nieuw tabblad te openen in je webbrowser en via daar naar de website van ICS te gaan.
Voorkom dat jouw gegevens in verkeerde handen vallen en blijf via onze Opgelicht?!-app via pushberichten op de hoogte van de meest actuele phishingberichten (gratis te downloaden via de App Store en Play Store).
Let op spelfouten
Als je de mail goed doorleest, dan staat er: “U vult uw gegevens in die wij van u haben ter verificatie”. Het woord ‘haben’ moet natuurlijk ‘hebben’ zijn. Deze fout kan erop wijzen dat de oplichters hetzelfde bericht in meerdere talen, in dit geval Duits, hebben verstuurd. Wees dus altijd alert op spelfouten en een aparte zinsopbouw, want van een betrouwbaar bedrijf mag je dat soort slordigheden niet verwachten.
Creditcard niet vergoed
ICS laat op zijn website weten dat je nooit zomaar je gegevens, zoals je creditcardnummer, pincode, (3D Secure) wachtwoord, een toegangscode of sms-code moet doorgeven. Doe je dit wel, dan wordt misbruik van jouw creditcard niet vergoed.
Medewerkers van ICS zullen verder ook nooit naar jouw gebruikersnaam, wachtwoord, beveiligingscode, (3D Secure) wachtwoord, Cardnummer en of pincode vragen.
Gegevens achtergelaten, wat nu?
Heb je toch op de link geklikt en jouw gegevens achtergelaten? Neem dan per direct contact op met ICS voor de juiste hulp.