Opgelicht?! opgelicht-logo

meer NPO start
Opgelicht?!
  • Ben je klant bij Bunq en moet je 11,99 euro betalen? Let dan even op!

    Ben je klant bij Bunq en moet je 11,99 euro betalen? Let dan even op!

    Heb je bericht gehad over een openstaand saldo bij Bunq? Grote kans dat je een phishingmail ontvangen hebt. Volgens het bericht ben je als klant van Bunq verplicht om abonnementskosten van 11,99 euro voor 30 september te betalen, trap hier niet in! 

    “De tijd vliegt, het is alweer een maand geleden dat je Easy Green trial is begonnen en je bent al goed op weg om CO2-neutraal te worden", zo begint een phishingmail aan klanten van Bunq die de laatste dagen de ronde doet. Met een QR-code kunnen klanten de zogenaamde factuur van 11,99 euro voldoen. 

    Bunq: volg deze instructies niet op 

    Als je een mail hebt ontvangen die lijkt op een normaal bericht van Bunq waarin wordt gevraagd om een link te volgen en in te loggen, volg deze instructies dan niet op, laat Bunq weten. "Bunq zal je nooit telefonisch, via mail, sms, WhatsApp of enige vorm van sociale media om jouw inlogcodes of beveiligingsfuncties vragen". Hoewel banken meestal een persoonlijke benadering voor klanten gebruiken, zullen zij een mail nooit afsluiten met woorden als ‘cheers’, zoals hier te lezen is. Verder waarschuwt Bunq via deze speciale pagina voor valse betalingsverzoeken. Controleer altijd de geldigheid van de webpagina waar de link naartoe leidt en vul nooit zomaar je bankgegevens of andere persoonlijke informatie in. Fraudeurs hebben direct zicht op de gegevens en kunnen zo bij je bankrekening komen. 

    Help… toch betaald? 

    Toch goed van vertrouwen geweest en de nepfactuur betaald? Neem dan zo snel mogelijk contact op met je bank voor hulp. 

    Updates ontvangen over dit onderwerp?

    Wil je op de hoogte blijven van dit onderwerp? Download de gratis Opgelicht-app en volg het onderwerp.

  • Ook interessant