In een mail stelt kledingmerk The North Face zijn klanten op de hoogte van het datalek van afgelopen december. Het lek is ontstaan door een cyberaanval op VF Corporation, het moederbedrijf van onder meer The North Face, Vans en Timberland.
Klanten van The North Face zijn eind vorig jaar getroffen door een datalek waarbij uiteenlopende persoonsgegevens zijn buitgemaakt. Het gaat daarbij om gegevens die het kledingbedrijf naar eigen zeggen bewaart voor het beheren van aankopen.
Om welke gegevens gaat het?
Het gaat om onder meer persoonsgegevens, zoals mailadressen, telefoonnummers, namen en factuur- en verzendadressen van een onbekend aantal klanten dat bij The North Face producten heeft besteld. Ook de bestelgeschiedenis, informatie over de betaalmethode en waarde van de bestellingen zijn bij het datalek betrokken.
Het kledingbedrijf benadrukt dat er geen wachtwoorden of betaalgegevens zijn buitgemaakt. Het gaat alleen om de vermeldingen waaruit de betaalmethode kan worden afgeleid, zoals Paypal of iDeal.
Oorzaak van het datalek
Eerder meldde Tweakers dat het Amerikaanse bedrijf VF Corporation afgelopen december is getroffen door een cyberaanval. Uit een document van de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) bevestigt het bedrijf dat 35,5 miljoen klanten zijn getroffen door het lek.
Hoe nu verder?
The North Face waarschuwt mogelijk getroffen klanten om extra op phishingaanvallen of verdachte mails te letten.