Voor een optimale werking van deze pagina plaatsen wij
functionele cookies. De bezoekersinformatie die we daarmee binnen krijgen zijn volledig anoniem.
Overige cookies worden pas geplaatst na jouw goedkeuring.
Functionele cookies
De websites van de Nederlandse Publieke Omroep gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze
websites naar behoren werken. Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest
interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten hoeveel bezoekers er op onze
website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken
wij cookies. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.
Overige cookies
In deze categorie staan cookies, die niet in een van de andere categorieën van cookies te
plaatsen zijn. Het gaat hierbij om cookies die op een deel van onze sites worden gebruikt om het
sitebezoek te vergemakkelijken en de gebruikservaring te verbeteren. De artikelen en video’s die
je op onze websites bekijkt, kun je delen via social media. Bij het delen van video's wordt
gebruik gemaakt van social media cookies van de social media partijen, zodat deze je herkennen
op het moment dat je een artikel of video wilt delen. Daarnaast maken we veelvuldig gebruik van
op de pagina ingesloten (ge-embedde) content van andere social media partijen als YouTube,
Facebook, Twitter en Instagram. Bij het tonen van deze ingesloten content worden ook social
media cookies geplaatst in de browser.
Volkswagen moet boete dieselfraude betalen
Nieuws
clockOval 6
De boete van 450.000 euro die Volkswagen heeft gekregen van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) voor de dieselfraude blijft staan. De toezichthouder heeft het bezwaar van Volkswagen tegen de boete ongegrond verklaard.
Volkswagen kan nog beroep instellen tegen dit besluit bij de rechtbank in Rotterdam. De ACM legde de maximale boete in november vorig jaar op vanwege oneerlijke handelspraktijken en misleiding. Volkswagen stelde dat zijn dieselmotoren milieuvriendelijk waren, maar in werkelijkheid manipuleerde het bedrijf de resultaten van emissietests door middel van software.De ACM was door de Consumentenbond gevraagd Volkswagen te onderzoeken. Daaruit kwam naar voren dat het Duitse concern consumenten van 2009 tot en met 2015 had misleid. Kopers van de betreffende diesels van Volkswagen, Audi, Skoda en Seat hadden mogelijk een andere keuze gemaakt als ze wel alle informatie hadden gehad.