Er is een e-mail in omloop waarin je wordt verteld dat je een Samsung Galaxy S9 hebt gewonnen. Dit klinkt misschien aantrekkelijk, het blijkt echter om een valse winactie te gaan.

In het bericht staat dat je nieuwe telefoon klaarstaat om verzonden te worden. Het enige dat 'Samsung' van je vraagt, is dat je je adres bevestigt. Je kunt dit doen door de op button in de e-mail te klikken.

Persoons- en creditcardgegevens

Deze button verwijst je door naar een website waar je gevraagd wordt of je de Samsung Galaxy S9 wil hebben voor €2,-. Dit klinkt te mooi om waar te zijn, en dat is het ook. De URL (in de adresbalk, zie afbeelding) is geen URL van het telefoonaanbieder. Nadat je een aantal vragen beantwoord hebt, kom je op een nieuwe pagina terecht. Hier dien je je persoons- en creditcardgegevens in te vullen. We raden dit ten zeerste af.

€72,- per maand

Onderaan de pagina (zie afbeelding) is namelijk te lezen dat je de telefoon niet per definitie ontvangt. Het apparaat zal verloot worden. Als je je gegevens invult is wel met zekerheid te zeggen dat je een abonnement zal hebben op een online entertainmentdienst. Dit abonnement is voor 3 dagen gratis, hierna zal er €72,- per maand van je creditcard afgeschreven worden. Je kunt je abonnement na 3 dagen stopzetten, op het internet zijn echter berichten in omloop waaruit blijkt dat dit niet gemakkelijk gaat.

Naar de prullenmand

Kortom: geen Samsung Galaxy S9 en een duur abonnement. Dat klinkt als genoeg reden om deze e-mail naar de prullenmand te verslepen.

Je kunt hier meer lezen over valse winacties

Gerelateerd