Er gaat een phishingmail rond die beweert dat er problemen zijn met jouw bestelling bij Bol.com.

Bekijk een voorbeeld van de phishingmail onderaan dit bericht. 

De mail begint als volgt: 'We zijn blij u te informeren dat Bol.com een bestelling heeft, waarvan de ontvangersgegevens overeenkomen met die van u. Vanwege een technisch probleem eerder deze week, kunnen we nu pas met u contact opnemen.'

Je krijgt zogenaamd een cadeaubon waarbij je alleen de administratie van 75 eurocent hoeft te betalen. Je hoeft dit alleen maar te bevestigen! Maar als je op de link in de e-mail klikt, kom je op een website waar je een klantenonderzoek moet invullen. Na zes simpele vragen over Bol.com moet je jouw gegevens invullen. Doe dit niet, je geeft jouw persoonlijke gegevens cadeau aan fraudeurs.

Misleidende winacties

In de e-mail kun je lezen dat deze fraudeurs al op de hoogte zijn van jouw voor- en achternaam. Dit komt waarschijnlijk doordat jij jouw gegevens al eens blootgegeven hebt. Wees altijd voorzichtig met e-mails over winacties. Lees waar je op kunt letten in dit artikel.