Ticketmaster waarschuwt voor phishingmails waarmee kwaadwillenden naar jouw gegevens vissen. Het bedrijf ontvangt veel meldingen over deze valse berichten, wees dus opgelet!

Er doen zich verscheidene e-mails de ronde. In een van de berichten staat geschreven dat je je account moet verifiëren omdat je je wachtwoord gewijzigd zou hebben. Trap hier niet in!

Drie tips

Ticketmaster zette drie tips op een rijtje om te herkennen of een e-mail echt van hen afkomstig is:

  1. Controleer de afzender - De e-mailadressen van Ticketmaster eindigen altijd op @email.ticketmaster.nl. Alleen als je via het contactformulier op de officiële website van Ticketmaster met het bedrijf contact hebt opgenomen, zal je een ander e-mailadres zien.
  2. Controleer de taal - Staat de mail vol met taalfouten en lopen de zinnen raar? Dan heb (alsof het door Google Translate is gehaald) dan kan het bijna niet anders dan dat het een phishing e-mail betreft.
  3. Laat je niet gek maken - 'Wij vragen niet om je in te loggen in je account en vragen al helemaal niet om je bankgegevens. Ook storten we niet zomaar 100 euro tegoed in je account (sorry) en we blokkeren ook niet je account omdat iemand zogenaamd heeft geprobeerd in te loggen. Als een mail gek op je overkomt, laat het dan liever eerst aan ons weten voordat je ergens op klikt.'

Meer weten?

Meer tips? Check ze in ons artikel over het herkennen van valse e-mails.

Lees hier meer over phishing

Bron: Blog Ticketmaster

Gerelateerd