Uit naam van Ziggo worden spookfacturen verstuurd. De incasso van het abonnementsgeld is mislukt, dus of je het nog even handmatig kunt overmaken. Trap er niet in.
Het is niet gelukt om het abonnementsgeld van het opgegeven rekeningnummer te incasseren, luid het verhaal. Het openstaande saldo bedraagt € 94,99. Dat is opvallend, want dit was ook het bedrag dat openstond in een recente spookfactuur van KPN, waardoor het ons weinig verbaast als dezelfde bende achter beide mails zit. Betaal je niet snel genoeg, dan wordt bovendien gedreigd met aanvullende incassokosten
Volgen we de betaallink uit de mail, dan zien we echter een betaalverzoek van ene I.J.A.C. Fabies met rekeningnummer NL27 BUNQ 2038 4834 85. Deze persoon is natuurlijk niet werkzaam bij Ziggo, iets dat je wellicht al hebt geraden na het lezen van de niet helemaal vlekkeloze mail.
Hoe dan ook, omdat we denken dat je wel een betere bestemming hebt voor het genoemde bedrag, kunnen we je van harte aanraden om deze mail direct te verwijderen.