Opnieuw ontvangt Opgelicht?! meldingen over een e-mail die zogenaamd afkomstig is van SNS Bank. Dit keer zou het gaan over een stoornis van je digipas. Laat je niet misleiden!

In het bericht staat dat je digipas signalen uitstuurt die een lichte storing veroorzaken in het systeem. Dit zou komen door een lege batterij, defecte digipas of een verouderde digipas. De pas zou binnen enkele dagen worden losgekoppeld en onbruikbaar worden gemaakt. Daarom dien je een vervangende pas aan te vragen. Doe dit niet.

Valse link

Om de vervangende digipas aan te vragen, moet je volgens de e-mail op de bijgevoegde link klikken. Als je dit doet kom je terecht op een website die nauwelijks van de officiële website van de bank te onderscheiden is. De lay-out ziet er exact hetzelfde uit. Toch kun je zien dat het bericht niet van SNS afkomstig is. De link verwijst namelijk niet naar de echte site van de bank. 'Een link van SNS begint altijd met www.snsbank.nl/', wordt vermeld op de officiële website van SNS. De link snsbank-aanvraag.com/mijn-sns-secure.htm (waarnaar je wordt verwezen) is dus vals.

Advies: stuur valse e-mails door!

Heb je dit bericht ontvangen? Verwijder het dan direct uit je mailbox. De bank vraagt je nooit op deze manier naar je gegevens. Wanneer je soortgelijke e-mails ontvangt en twijfelt aan de echtheid, neem dan contact op met de desbetreffende bank. Bevestigen zij dat het om een valse mail gaat? Stuur deze dan door naar valse-email@avrotros.nl. Wij zullen de melding bekijken en eventueel voor het bericht waarschuwen.

Meer weten over valse e-mails? Lees hier hoe je dit soort berichten kunt herkennen.

Gerelateerd