Heb je kort geleden online een reis geboekt? Pas dan op voor mails waarin gevraagd wordt de hele aanbetaling in een keer over te maken.

De mail lijkt afkomstig van de organisatie of het hotel waarbij je geboekt hebt, maar komt eigenlijk van fraudeurs. De mails zijn moeilijk van echt te onderscheiden omdat persoonsgegevens als naam en reserveringsdatum kloppen. Enkele klanten van Booking.com zijn in de mails getrapt. Inmiddels heeft het bedrijf andere klanten benaderd om te waarschuwen voor deze manier van phishing. Dit wil overigens niet zeggen dat de mails alleen maar uit naam van Booking.com verstuurd kunnen worden.

Advies

Krijg je een mail van de reisorganisatie of het hotel waar je geboekt hebt over een volledige aanbetaling? Kijk dan goed uit! Bel voor de zekerheid de organisatie of het hotel voor bevestiging. Gebruik daarvoor niet de contactgegevens die in de mail staan maar zoek het telefoonnummer of e-mailadres op de site van de organisatie of het hotel.

Bron: Fraudehelpdesk

Gerelateerd