Er gaat een nieuw nepbericht rond van 'PostNL'. Hoewel je vast al een paar nepmails voorbij hebt zien komen, is het ook goed dat je van déze mail op de hoogte bent!

Oplichters doen zich vaak voor als het postbedrijf, omdat ze je geld afhandig willen maken. In dit geval gaat het echter om je 'foute' persoonsgegevens. Er is dus geen betaalverzoek, maar laat je niet misleiden!

De nepmail

In de nepmail staat de volgende tekst:

'Hierbij willen wij u mededelen dat uw pakket ( 3************ ) is aangekomen in ons sorteercentrum. Helaas beschikken wij niet over de volledige adresgegevens. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat de adresgegevens op het pakket niet/niet meer leesbaar waren of doordat de adresgegevens incorrect genoteerd stonden op het pakket.

Om ervoor te zorgen dat uw pakket vooralsnog bezorgd wordt zult u handmatig uw adres gegevens aan ons moeten doorgeven en deze verifiëren, dit kan gemakkelijk door op onderstaande link te drukken. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Klik hier om doorverwezen te worden naar de verificatiepagina.

Nadat u uw adresgegevens aan ons heeft doorgegeven, zullen wij uw pakket aanmelden bij onze bezorgers. U ontvangt dan binnen 48 uur een werkende track & trace code op:

Let op: Indien u uw adresgegevens niet aan ons doorgeeft voor (datum) , zullen wij uw pakket terugsturen naar de afzender.

Heeft u nog vragen?

Op *********************** kunt u antwoorden vinden op de meest gestelde vragen. Liever telefonisch contact? Dat kan vanaf maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 20:00 op ***************.* (Wij hebben het erg druk, houdt rekening met langere wachttijden.

Met vriendelijke groet,

****************

Directeur Klantenservice'

Twijfel over een bericht? Neem contact op met PostNL 

Je kunt altijd even contact opnemen met PostNL als je twijfelt of een bericht echt is. En bedenk ook gewoon of je iets hebt besteld. Is dat niet zo, moet je dit soort mails al helemaal wantrouwen!

Lees ook:

Bron: Fraudehelpdesk