We krijgen meldingen over een valse aanmaning uit naam van 'Ziggo' voor een bedrag van ongeveer € 180,-. Wat blijkt? De afzender komt ons bekend voor. Lees verder.

De automatische incasso is zogenaamd mislukt, daarom moet je zo spoedig mogelijk een bedrag van € 178,13 voldoen. Doe je dat niet? Dan volgt afsluiting en moet je aanvullende administratiekosten betalen om je aansluiting te heractiveren.

De brief wordt ondertekend door ene S.M. Felipa, zogenaamd 'directeur klantenservice' bij Ziggo. Maar dat is een naam die ons bekend voorkomt: afgelopen weekend probeerde hij het al namens het CJIB.

Ook deze mail bevat een betalingsverzoek, en dat is gek. Deze persoon is rekeninghouder bij de Rabobank met rekeningnummer NL28 RABO 0346 2942 07. Wij constateerden op Twitter dat de bank twee dagen geleden aankondigde dat er maatregelen tegen deze persoon waren genomen naar aanleiding van onze melding over de valse CJIB-aanmaning. Waarom staat een nieuw betalingsverzoek op hetzelfde bankrekeningnummer dan nog open?

De mail is in ieder geval nep en kan rustig verwijderd worden.

Nieuw betalingsverzoek van S.M. Felipa