Veel meldingen over deze valse mail van 'Ziggo'. Geen zorgen, je kunt de mail gerust weggooien. Lees hier meer.
'Bij controle van onze administratie hebben wij geconstateerd dat er een betalingsachterstand is ontstaan. U heeft Ziggo gemachtigd om de termijnbedragen automatisch te incasseren, helaas is dit op het door u gegeven rekeningnummer niet gelukt. Het huidige openstaande saldo bedraagt €56,50. Wij verzoeken u zo spoedig mogelijk het openstaande bedrag te betalen om incassokosten te voorkomen.
Betaal via de onder gegeven link veilig en snel via IDEAL het openstaande bedrag.'
Zo begint de mail waar het om gaat. De link verwijst echter naar een betaalverzoek van een rekeninghouder bij Bunq. Uiteraard is dat helemaal geen rekening van Ziggo, maar is de rekening vermoedelijk van iemand die denkt een makkelijk zakcentje te kunnen verdienen. Vanwege het geringe bedrag hoopt men dat je denkt 'het zal wel kloppen, laat ik maar betalen'. Maar geen zorgen: deze mail kun je zonder problemen ongelezen weggooien.