Volgens een mail van 'T-Mobile' heb je een betalingsachterstand. De provider vraagt je om de openstaande factuur alsnog te betalen. Laat je niet bang maken: het bericht is nep.

'U ontvangt deze e-mail omdat uit onze administratie gebleken is dat het door u te betalen bedrag voor de geleverde T-Mobile diensten niet automatisch van uw rekening kan worden geincasseerd. Wij verzoeken u vriendelijk het openstaande bedrag van € 69,73 euro alsnog aan ons over te maken', zo staat in de mail.

Check zelf de facturen via je account, maar let op: klik nooit op links in de mails

T-Mobile waarschuwt mails worden altijd verstuurd vanaf t-mobile.nl of op t-mobilethuis.nl. Dus met een streepje tussen de 't' en 'mobile'. Let wel: fraudeurs kunnen via 'spoofing' ook doen alsof ze vanaf dat mailadres mailen. Wees dus altijd op je hoede als je twijfelt aan de echtheid van een bericht, en maak nooit zomaar geld over.

Vertrouw je een e-mail met een betaalverzoek niet? Dan kun je inloggen op je My T-Mobile account. Je leest meer hierover op de pagina van T-Mobile over phishing. Klik nooit op linkjes in de mail zelf, ga zelf op zoek naar de website van T-Mobile.