Momenteel gaat er een mail rond uit naam van Vodafone, waarin staat dat je account is geblokkeerd. Trap er niet in! Oplichters zijn uit op je accountgegevens.

Volgens het bericht is je account tijdelijk geblokkeerd, omdat er een vermoeden is dat derden toegang hebben tot je account en/of gegevens. De blokkade is op te heffen door je account te bevestigen via een online verificatieformulier.

Foutmeldingspagina

Doe dit niet! Het verificatieformulier linkt naar een nepsite die lijkt op de inlogpagina van Vodafone. Als je hier inlogt met je gegevens, wordt je doorgestuurd naar de foutmeldingspagina van het telecombedrijf. Hierdoor lijkt het net alsof je een typefout hebt gemaakt tijdens het inloggen. Ondertussen hebben de fraudeurs jouw inloggegevens in handen gekregen.

Verkeerde afzender

Dit bericht kan je gelijk verwijderen. Dat kan je zien aan de afzender en aan de URL waar je naartoe verwezen wordt. Deze zijn beiden niet van de officiële Vodafone-kanalen. Twijfel je alsnog over de echtheid van een e-mail? Op de echte website van het telecombedrijf staat een telefoonnummer van de klantenservice waar je contact mee kan opnemen.

Lees meer over phishing in ons dossier

Gerelateerd