Er is een valse mail van 'Ziggo' in omloop. De mail verwijst naar een nagemaakte website en deze is nog actief, opletten dus.

'Geachte klant

Onderwerp: sessiefout

Het spijt ons u te moeten meedelen dat uw laatste sessie bij de online service van Ziggo niet correct is beëindigd.

dus voor uw veiligheid vragen we u om de sessie onmiddellijk te beëindigen.
Om te voorkomen dat uw toegang wordt afgehandeld door mensen buiten u'

Dat zie je goed: het gaat inderdaad niet om het allerbeste Nederlands dat we ooit hebben gezien, doorgaans al voldoende reden om zo'n mail met de nodige scepsis te bekijken. Ter afsluiting staat bovendien nog 'Bedankt dat u Santander-klant bent', een nogal amateuristische fout.

De mail lijkt afkomstig van Ziggo, maar is in werkelijkheid verstuurd vanaf nl-contact-ID659009272@telia.se. De link in de mail verwijst naar het domein fanusamurai.com/Ziggo/account/inloggen.php. Ook dit is vanzelfsprekend geen website van Ziggo. De site is echter nog wel actief. Let dus goed op, vul je gegevens niet in en verwijder deze mail.

Nagemaakte website 'Ziggo' - let op de url!