Fraudeurs sturen opnieuw valse e-mails uit naam van SNS, met het verzoek een nieuwe bankpas aan te vragen. Hoewel in de aanhef de naam van de ontvanger genoemd wordt, gaat het ook in dit geval om phishing. Trap er niet in!

In de e-mail staat onder meer het volgende:

'Als klant van de SNS Bank willen wij u graag op de hoogte stellen van de laatste updates van Mijn SNS. De laatste periode hebben wij verschillende cyberaanvallen op onze Mijn SNS omgeving gehad. Door de cyberaanvallen heeft Mijn SNS een hoop schade en slachtoffers gekregen. Wij betreuren dit erg en daarom hebben wij een nieuwe Mijn SNS omgeving ontwikkeld die hier wel tegen gewapend is.'

Om gebruik te maken van de nieuwe SNS omgeving moet je zo snel mogelijk een nieuwe digipas aanvragen, zo schrijven de oplichters. Doe je dit niet, dan zou je pas verlopen en je rekening geblokkeerd.

Aanhef

Opvallend is dat in de aanhef van deze e-mail de naam van de ontvanger staat. Dit is vaak niet zo bij phishing. Laat je er niet door misleiden! Je kunt in dit geval aan het e-mailadres van de afzender zien dat het om een valse e-mail gaat. Dit eindigt niet op @sns.nl. Ook verklapt de link dat er sprake is van phishing. Een link van SNS begint altijd met https://www.snsbank.nl.

Klik niet

Wij adviseren niet op de link 'Digipas en Betaalpas aanvragen' te klikken. Doe je dit wel, dan kom je terecht op een site die erg lijkt op de echte website van SNS. Hier wordt onder meer om je inloggegevens en pin gevraagd. Met deze gegevens kunnen criminelen toegang krijgen tot jouw bankrekening.

Lees meer over phishing op de website van SNS.

Gerelateerd