Er is een e-mail in omloop die door SNS Bank verstuurd lijkt te zijn. Pas op! Dit is niet het geval, het is een phishingmail die door oplichters verzonden is.

In de e-mail staat geschreven dat je toegang tot Mijn SNS is gedeactiveerd. De reden voor de deactivatie is dat er een derde partij toegang tot je Mijn SNS heeft gehad. Dit is enkel bangmakerij, laat je door dit bericht niet afschrikken.

Oplichtingstruc

Volgens de e-mail moet je je wachtwoord vervangen. Dit kun je doen door op de link in het bericht te klikken. Doe dit niet! Op de website waar de link naar verwijst dien je je gegevens in te vullen. Vervolgens wordt je wijsgemaakt dat je binnen drie werkdagen een nieuw wachtwoord toegestuurd krijgt per post. Je moet je nieuwe wachtwoord zogenaamd voor morgen aanvragen, anders blijft je Mijn SNS gedeactiveerd. In phishingmails is de boodschap vaak urgent, dit is een oplichtingstruc om je gegevens te ontfutselen. Trap hier niet in!

E-mailadres

SNS bank heeft niets met dit bericht te maken. Dit wordt onder andere duidelijk door het e-mailadres van de afzender. Deze komt namelijk niet overeen met het adres van de echte SNS bank.

Onmiddellijk verwijderen

We adviseren om dit bericht onmiddellijk te verwijderen. Heb je een dergelijke e-mail ontvangen en twijfel je over de echtheid? Neem dan een kijkje op de pagina over phishing op de officiële website van SNS bank.

Phishingmails SNS bank

Opgelicht?! ontvangt vaker meldingen over phishingmails uit naam van SNS bank. Bekijk ze hier en wees gewaarschuwd.

Gerelateerd