Heb je een e-mail ontvangen met de boodschap dat jouw Apple-account is geblokkeerd vanwege een klacht die over je is ingediend? Pas dan op! Je hebt een phishingmail in je mailbox.

In het bericht staat dat er een klacht over je is ingediend. Daarom zal je account geblokkeerd worden. Dit zal binnen twee dagen gebeuren. Je kunt dit zogenaamd voorkomen door de klacht te weerleggen. Dit kun je doen door op de link in de e-mail te klikken.

Niet van Apple

Via de link kom je op een website terecht waar je je inloggegevens in dient te vullen. Ga hier niet in mee! Deze e-mail is niet van Apple afkomstig. Als je je gegevens deelt, kunnen de oplichters achter het bericht er frauduleuze praktijken mee uitvoeren. Apple zou je nooit op deze manier om je gegevens vragen.

Hoe herken je een vals bericht?

Op de officiële site van Apple staat vermeld hoe je een vals bericht als deze kunt herkennen. Heb je zo’n e-mail ontvangen? Dan vraagt het bedrijf dit door te sturen naar een van de e-mailadressen die op de website vermeld staan.

Verwijder de e-mail

Er is geen klacht tegen je ingediend en je account zal niet geblokkeerd worden. Dit is enkel bangmakerij. We adviseren je het bericht onmiddellijk te verwijderen. Zo voorkom je dat je gegevens in handen van criminelen vallen.

Phishing: wat moet ik weten?

Gerelateerd