In een valse e-mail staat dat je een 3-daagse stedentrip voor twee personen kunt winnen. Het opvallende is dat wanneer je op een link in de e-mail klikt, je telkens op een andere pagina uitkomt.

In het bericht staat dat je e-mailadres is geselecteerd voor twee tickets voor een verzorgde stedentrip. Je zou enkel een bestemming hoeven te boeken.

Link verwijst naar meerdere pagina's

Wanneer je op 'meer informatie' klikt, gebeurt er iets geks. We vermoeden dat de afzender een randomizer heeft gebruikt, gezien de link naar telkens een andere webpagina verwijst. Dit was bij alle e-mails die we hebben ontvangen over de 3-daagse stedentrip het geval. Zo hebben we een pagina met een promotioneel kansspel van HelloFresh, Gazelle, M&M's, een testactie van Audi en nog veel meer merken voorbij zien komen.

Inschrijfpagina's

Ook verwees de link in enkele gevallen naar een inschrijfpagina van een casino of naar een website waar je kunt deelnemen aan handel in binaire opties. Een keer verwees de link naar een pagina waar je tickets voor een verzorgde reis kunt winnen.

Spam en telefoontjes

Of het beschrevene de bedoeling is of een foutje van de afzender, is niet duidelijk. De kans is groot dat dit wederom een poging is om aan je gegevens te komen, waardoor je veel spam en ongewenste telefoontjes kunt krijgen. Deelname aan acties zijn dan ook op eigen risico.

Gerelateerd