Volgers van Opgelicht?! wisten het natuurlijk al wat langer, maar de Consumentenbond heeft klanten van webwinkel Neckermann.com vandaag gewaarschuwd dat levering van de bestelde producten vaak uitblijft.

Neckermann beloofde in augustus dat alle problemen spoedig zouden worden opgelost, maar de consumentenorganisatie - die in de loop van dit jaar maar liefst zeshonderd klachten over het in Naarden gevestigde bedrijf ontving - ziet vooralsnog dat daar weinig van terecht is gekomen. Daarnaast is de klantenservice slecht tot niet bereikbaar.

Inmenging Opgelicht?!

De bond benoemt tevens dat Neckermann op de website aangeeft wegens technische en organisatorische redenen niet in staat te zijn om nieuwe bestellingen te verwerken, en dat is een rechtstreeks gevolg van onze inmenging. In de uitzending van 24 september sprak Opgelicht?! eigenaar Ronald Steenbergen namelijk aan op het feit dat er wel erg veel klanten op hun bestelling zaten te wachten. Er volgde een wat warrig en onnavolgbaar verhaal over een nieuwe eigenaar uit Hongkong die begin september zou zijn overleden en waar voor de rest opvallend weinig informatie over te vinden was. We werden de deur gewezen en op aanvullende vragen kwam geen bevredigend antwoord.

Niet vooruit betalen

De Consumentenbond constateert tevens dat Neckermann een maand geleden is gestopt met reageren op Klachtenkompas.nl. Een veeg teken, aldus de bond, die klanten voorlopig in ieder geval adviseert om niet vooruit te betalen om geen onnodig risico te lopen.

Bron: Consumentenbond