Opgelicht?! opgelicht-logo

meer NPO start
Opgelicht?!
  • De Consumentenbond waarschuwt: 'Bestel niet bij Jayno.nl!'

    De Consumentenbond waarschuwt: 'Bestel niet bij Jayno.nl!'

    Een onbereikbare klantenservice, bestellingen worden niet geleverd óf veel te laat. En geld terugkrijgen op geretourneerde producten? Vergeet het maar. De Consumentenbond ontving in korte tijd zoveel klachten over de webshop Jayno.nl, dat een actieve waarschuwing nodig is: 'Bestel niet bij deze winkel!'

    Jayno.nl is een webwinkel gericht op baby- en kinderkleding. Ook voor babyspullen - zoals bijtringen en speelkleden - zou je bij deze winkel aan het goede adres zijn. Helaas blijkt in werkelijkheid het tegendeel: de klachten namens klanten op klachtenkompas.nl vliegen je om de oren.

    Greep uit klachten Jayno.nl op Klachtenkompas

    Klantenservice onbereikbaar

    Gedupeerden die willen weten waar hun bestellingen blijven, lukt het niet om in contact te komen met de klantenservice van Jayno. Naast de Consumentenbond, deed ook Opgelicht?! pogingen via mail, telefoon, chat en WhatsApp om een medewerker te spreken. Maar helaas: radiostilte. 'Vanwege drukte lukt het ons niet om klanten telefonisch te woord te staan.' Maar contact via één van de andere kanalen lukt dus ook niet.

    Site wordt wel bijgewerkt

    Hoewel het via Google lijkt alsof de winkel permanent gesloten is, is de site wel degelijk in de lucht. Sterker nog: aan diezelfde site lijkt te worden gewerkt. Tot voor kort stond op de homepage namelijk een duidelijke mededeling: 'Op dit moment zijn we druk bezig om alles op te lossen. Uw bestelling worden tijdelijk niet verzonden. We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.' Tegelijkertijd konden consumenten nog wel producten bestellen. Maar een bedrijf mag geen producten te koop aanbieden die niet geleverd kunnen worden. 

    Eerdere mededeling op Jayno.nl

    De mededeling is inmiddels aangepast: bestellingen zouden nu wél worden 'verzonden'. Maar of dat ook écht zo is, weten we helaas niet. Ons advies? Koop je baby- en kinderproducten bij een andere winkel - één met een bereikbare klantenservice.

    Misleiding Webshop Keurmerk 

    Naast de dubieuze medeling en de onbereikbare klantenservice, gebruikt Jayno.nl ook onterecht het Webshop Keurmerk. De winkel is namelijk helemaal niet bij het Keurmerk aangesloten. Zo’n Keurmerk biedt extra zekerheden voor de consument, zoals een Geschillencommissie en een nakomingsgarantie. Wil je checken of een webshop wel écht bij het Keurmerk is aangesloten? Dit kan eenvoudig via de ledenlijst van thuiswinkel.org

    Updates ontvangen over dit onderwerp?

    Wil je op de hoogte blijven van dit onderwerp? Download de gratis Opgelicht-app en volg het onderwerp.

    Klachtenformulier

    Heb je een klacht over dit bericht? Vul dan het klachtenformulier in.

    exclamation Opgelicht?! garandeert niet de volledigheid van het WebshopAlert. Webshops waarover geen alert wordt gegeven, zijn niet per definitie betrouwbaar. Opgelicht?! is dan ook niet aansprakelijk voor de gevolgen van aankopen bij malafide webshops.

  • Ook interessant