Een onbereikbare klantenservice, bestellingen worden niet geleverd óf veel te laat. En geld terugkrijgen op geretourneerde producten? Vergeet het maar. De Consumentenbond ontving in korte tijd zoveel klachten over de webshop Jayno.nl, dat een actieve waarschuwing nodig is: 'Bestel niet bij deze winkel!'
Jayno.nl is een webwinkel gericht op baby- en kinderkleding. Ook voor babyspullen - zoals bijtringen en speelkleden - zou je bij deze winkel aan het goede adres zijn. Helaas blijkt in werkelijkheid het tegendeel: de klachten namens klanten op klachtenkompas.nl vliegen je om de oren.
Klantenservice onbereikbaar
Gedupeerden die willen weten waar hun bestellingen blijven, lukt het niet om in contact te komen met de klantenservice van Jayno. Naast de Consumentenbond, deed ook Opgelicht?! pogingen via mail, telefoon, chat en WhatsApp om een medewerker te spreken. Maar helaas: radiostilte. 'Vanwege drukte lukt het ons niet om klanten telefonisch te woord te staan.' Maar contact via één van de andere kanalen lukt dus ook niet.
Site wordt wel bijgewerkt
Hoewel het via Google lijkt alsof de winkel permanent gesloten is, is de site wel degelijk in de lucht. Sterker nog: aan diezelfde site lijkt te worden gewerkt. Tot voor kort stond op de homepage namelijk een duidelijke mededeling: 'Op dit moment zijn we druk bezig om alles op te lossen. Uw bestelling worden tijdelijk niet verzonden. We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.' Tegelijkertijd konden consumenten nog wel producten bestellen. Maar een bedrijf mag geen producten te koop aanbieden die niet geleverd kunnen worden.
De mededeling is inmiddels aangepast: bestellingen zouden nu wél worden 'verzonden'. Maar of dat ook écht zo is, weten we helaas niet. Ons advies? Koop je baby- en kinderproducten bij een andere winkel - één met een bereikbare klantenservice.
Misleiding Webshop Keurmerk
Naast de dubieuze medeling en de onbereikbare klantenservice, gebruikt Jayno.nl ook onterecht het Webshop Keurmerk. De winkel is namelijk helemaal niet bij het Keurmerk aangesloten. Zo’n Keurmerk biedt extra zekerheden voor de consument, zoals een Geschillencommissie en een nakomingsgarantie. Wil je checken of een webshop wel écht bij het Keurmerk is aangesloten? Dit kan eenvoudig via de ledenlijst van thuiswinkel.org.