Vodafone-klanten opgepast! Momenteel is er een valse e-mail uit naam van deze telecomprovider in omloop. Zogenaamd zou Vodafone bezig zijn met een update van hun online omgeving en app. Om er gebruik van te kunnen maken, moet jij alleen nog even je account verifiëren. Doet dit niet! Het is namelijk een phishing mail.

De mail heeft als onderwerp 'Boem Nieuwe Update'. Gehaaide cybercriminelen proberen via deze mail naar jouw persoonlijke gegevens te vissen. Zodra je op de ingevoegde link klikt en je gegevens invult, krijgen zij toegang tot jouw account.

Andere provider, zelfde phishing mail 

Vorige maand waarschuwden we al voor deze vorm van oplichting uit naam van T-Mobile. Het blijkt identiek dezelfde mail, alleen hebben oplichters nu het logo van Vodafone gebruikt. De mail wekt de indruk dat je na deze update meerdere abonnementen tegelijk kan beheren en veiliger kan inloggen via tweestapsverificatie. 

Valse mails van Vodafone herkennen

Ontvang je een mail namens Vodafone en vertrouw je het niet? Op het forum van Vodafone worden veel voorbeelden van phishing mails getoond. Natuurlijk kan je ook contact opnemen met de klantenservice. 

Volledige tekst van valse e-mail 

Beste relatie,

Vodafone krijgt een update zowel online als in de app. Je kunt nu meerdere abonnementen tegelijk beheren en inloggen gaat met een e-mailadres. Ook kun je nog veiliger inloggen door tweestapsverificatie 2FA aan te zetten. Uw Vodafone account is nog niet geverifieerd. Ter controle is het van belang om eenmalig een verificatie te volbrengen. Nadien zullen alle financiële zaken automatisch geregeld worden.

Maak een nieuwe login met uw e-mailadres (link)

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Klantenservice