Je pakket kon zogenaamd niet worden afgeleverd, omdat FedEx onvolledige adresgegevens zou hebben gedetecteerd, mailen oplichters.
Het pakket zou sinds 12 mei zijn opgeslagen in het magazijn van FedEx. “Bevestig of wijzig uw adres zo snel mogelijk via de onderstaande link om de verzending te versnellen”, staat in de valse sms. Het bericht is afkomstig van +63 947 358 8147. Dit is natuurlijk erg vreemd, want ‘+63’ is het landnummer van de Filipijnen. Ook staat in de sms dat, als je je adres niet op tijd wijzigt, het pakket wordt teruggestuurd naar de afleverlocatie. Laat je niet gek maken, want dit schrijven oplichters alleen om je onder druk te zetten.

Klik niet op de neplink
In de sms staat de link ‘https://tntaicr.top/FedEx-nl’. Dit is geen betrouwbaar webadres van het koeriersbedrijf. FedEx meldt op zijn website: “Wij vragen nooit om betaling of persoonlijke gegevens in ruil voor het vrijgeven van een pakket.” Klik dus niet op de link en kopieer deze ook niet naar je webbrowser, want het betreft een vals webadres.
Toch je adres bevestigd of gewijzigd?
Voer een virusscan uit in verband met malware en verander je wachtwoord als je dat hebt ingevoerd. Activeer bovendien waar mogelijk je tweestapsverificatie. Doe dit ook op andere plekken waar je dezelfde inloggegevens gebruikt. Neem contact op met je financiële instelling indien je jouw bankgegevens hebt gedeeld, en contacteer de FedEx-klantenservice voor verdere vragen.