ING heeft vastgesteld dat jouw rekening mogelijk is benaderd door een derde partij. Hierdoor heeft ING Bank de toegang tot jouw rekening tijdelijk beperkt.
Om je account te herstellen dien je in te loggen op ‘Mijn ING’ via de link in het bericht. De bank laat op zijn website weten: “Inloggen doe je alleen via de app of via de inlogpagina die je zelf opzoekt op de ING-website.” In een betrouwbare mail van ING Bank word je alleen doorverwezen naar hun eigen website.
Dit is niet het eerste phishingbericht namens ING Bank. Blijf via pushberichten op de hoogte van dit onderwerp via onze gratis Opgelicht?!-app (voor Android en iOS).
Check voordat je klikt
Je kunt zelf controleren waar een link in een bericht naartoe leidt door op je telefoon de link ingedrukt te houden en op je desktop met de cursor op de link te gaan staan. Zorg dat je niet klikt. In beeld verschijnt de volledige link of een voorvertoning van de website. Een link naar een webpagina van ING Bank moet altijd ‘ing.nl’ bevatten.
Criminelen zijn goed in het vervalsen van webadressen. Onderstaand twee voorbeelden van waar je op moet letten.
- Voorbeeld van een goede ING-link: ‘https://www.ing.nl/veiligbankieren’
- Voorbeeld van een foute ING-link: ‘https://www.ing.nl.phishing/veiligbankieren’
Als je klikt op dit webadres, dan land je op de fictieve website ‘.nl.phishing’.
Bankgegevens ingevuld?
Neem direct contact op met je financiële instelling.