Uit naam van RegioBank is een valse mail verstuurd over een nieuwe website update. Deze wijzigingen zijn zogenaamd bedoeld om jouw bankervaring te verbeteren.
Onder in het bericht staat een ‘Update nu’ button om de website te updaten. Klik hier niet op, want hier hangt hoogstwaarschijnlijk een valse link achter. Je kunt dit controleren door met je muis over de knop heen te bewegen, zo kun je namelijk achterhalen op welke website je dan uitkomt. De officiële website van Regiobank heeft altijd ‘https://www.regiobank.nl/’ in de url staan.
Hoe weet je of dit bericht echt is?
Hoewel het officiële RegioBank-logo wordt gebruikt en bij afzender ook de naam van de bank staat, is het goed om te controleren door welk mailadres het bericht is verstuurd. Dit geeft een indicatie van de betrouwbaarheid van het bericht. RegioBank communicatie per mail verloopt namelijk altijd via officiële bedrijfsaccounts eindigend op: ‘@regiobank.nl’, ‘@mail.regiobank.nl’ of ‘@e-mail.regiobank.nl’
Ontvang de meest recente waarschuwingen over online oplichting via onze gratis Opgelicht?!-app (iOS en Android), zo maken online oplichters bij jou geen kans.
Wat moet je doen als je gereageerd hebt?
Het kan zijn dat je apparaat besmet is met malware, voer daarom direct een virusscan uit. Verander ingevoerde wachtwoorden en zet je tweefactorauthenticatie aan. Neem contact op met RegioBank indien je persoonlijke gegevens hebt gedeeld of hebt gereageerd op een phishingbericht. Dit kan via: 030 - 291 42 90 of specifiek voor RegioBank creditcardgegevens bel je met ICS: 020 - 660 0611. En tot slot, voel je vooral niet vervelend, want het kan iedereen gebeuren!