Maak je gebruik van Ziggo-diensten, zoals Ziggo TV of Ziggo Sport, laat je dan niet misleiden door een frauduleus bericht over je ‘Mijn Ziggo-account’ namens Ziggo Support.
“We hebben een melding van onze back-endserver dat uw e-mail op 20 September 2024 zou worden beëindigd als u uw wachtwoord niet hebt geverifieerd”, staat in het phishingbericht namens Ziggo. De mail bevat een link waarmee je zogenaamd jouw Ziggo-wachtwoord kunt bevestigen of verifiëren. Grote kans dat dit een frauduleuze link is waarmee online oplichters malware op je apparaat kunnen installeren of ervandoor gaan met jouw persoonlijke gegevens.
Heb je twijfels?
Twijfel je of een bericht frauduleus is? Stuur jouw verdachte berichten door naar Opgelicht?! om te checken of het betrouwbaar is en neem contact op met de Ziggo klantenservice door te mailen naar [email protected].
Blijf bovendien op hoogte van de laatste online oplichtingstrucs met onze gratis Opgelicht?!-app, zo maken oplichters bij jou geen kans (iOS en Android)!
Heb je toch op de link geklikt?
Maak je geen zorgen en weg met de cyberschaamte, dit kan iedereen overkomen. Voer direct een virusscan uit in verband met malware. Verander je inloggegevens, als je die hebt ingevuld. Neem contact op met je financiële instelling indien je jouw bankgegevens hebt gedeeld.