“Het spijt ons, maar we konden uw pakket niet afleveren”, mailt FedEx je zogenaamd. Werk je gegevens niet bij, want dit bericht is afkomstig van cybercriminelen.
Het koeriersbedrijf waarschuwt op zijn website voor sms-berichten of mails waarin staat dat er een probleem is met jouw FedEx-zending. Dat is precies het onderwerp van de onderstaande nepmail. Volgens het bericht kon FedEx jouw pakket niet thuis bezorgen, omdat ze jouw adres niet konden vinden. De mail is afkomstig van ‘jake@sacrealestatesearch.com’, wat geen officieel mailadres van het koeriersbedrijf is.

Klik niet op de valse link in de mail
Om je verzendgegevens bij te werken moet je klikken op de oranje knop ‘Werk verzendgegevens bij’. Het webadres dat achter deze knop schuilgaat, begint met ‘https://tracking.mojosells.com/’. Deze valse link leidt niet naar de officiële FedEx-website. Klik er dus niet op.
Verzendgegevens bijgewerkt?
- Je apparaat kan geïnfecteerd zijn met malware. Voer daarom een virusscan uit.
- Heb je betaalgegevens ingevuld? Neem direct contact op met je financiële instelling.
- Wijzig belangrijke wachtwoorden als je inloggegevens hebt ingevuld en stel waar mogelijk tweestapsverificatie in.
- Heb je een bericht namens de koeriersdienst gekregen en vertrouw je het niet? Neem dan contact op met de FedEx-klantenservice.