De Britse luchtvaartmaatschappij British Airways (BA) is getroffen door een grote dataroof. Hackers bemachtigden gegevens over 380.000 betalingen door klanten. De luchtvaartmaatschappij adviseert klanten die denken te zijn getroffen door het incident contact op te nemen met hun bank of creditcardmaatschappij.
De hackers hadden het voorzien op informatie over mensen die tussen 21 augustus en 5 september boekten via de website of mobiele app. Klanten hoeven volgens BA niet te vrezen dat hun paspoortgegevens of reisdetails in handen zijn gevallen van de cybercriminelen. Die kregen mogelijk wel toegang tot 'persoonlijke of financiële' informatie. Het veiligheidsprobleem op de website is inmiddels opgelost, zegt het bedrijf.
Mogelijk getroffen? Zoek contact met bank of creditcardmaatschappij
De politie is op de hoogte gesteld. Het bedrijf treedt in contact met de gedupeerden. 'We adviseren klanten die denken dat ze zijn getroffen door dit incident om contact te zoeken met hun banken of creditcardproviders', zegt de luchtvaartmaatschappij.
Bron: ANP
Gerelateerd
- Gegevens van 21 miljoen Amerikanen gehackt
- Toename in dataroof via 'bekende' mailadressen
- Trap niet in appje over gratis KLM-tickets
- Misleidende winactie: 'Je vliegtickets zijn gereed, bevestig je deelname'
- British Airways vergoedt kosten door hack
- 14 jaar cel voor testpagina voor hackers
- 'Hack bij British Airways was omvangrijker'
- Nieuws 11 september