Ziggo verwacht dat zijn servers nog meer DDoS-aanvallen te verwerken zullen krijgen. Het internetbedrijf zegt daarom dag en nacht te werken om het eigen netwerk en de klanten te beschermen tegen de reeks hackersaanvallen.
Ziggo was dinsdagavond en woensdagavond het doelwit van een DDoS-aanval, waarbij de server zodanig werd bestookt met verzoeken dat die plat ging.
Op sociale media circuleren video's waarin de provider wordt bedreigd. Ziggo heeft daarvan aangifte gedaan bij de politie en is zelf een onderzoek begonnen. In de video's, afkomstig van een niet nader omschreven groep hackers, wordt gezegd dat de daders geen gegevens willen stelen, maar alleen willen wijzen op de gebrekkige veiligheid voor consumenten. Ziggo-klanten zouden daarom 25 procent korting moeten krijgen.
Ziggo zegt een aantal veranderingen in het netwerk te zullen doorvoeren om toekomstige aanvallen af te slaan. Bij een aantal klanten wordt daarom het modem opnieuw opgestart.
Het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) is op de hoogte van de DDoS-aanval en kijkt mee. Het NCSC kan als dat nodig is adviezen geven over bijvoorbeeld het herstel van de systemen. 'Dit is een incident bij een bedrijf', aldus het NCSC. Ziggo is zelf verantwoordelijk voor het onderzoek.