Voor een optimale werking van deze pagina plaatsen wij
functionele cookies. De bezoekersinformatie die we daarmee binnen krijgen zijn volledig anoniem.
Overige cookies worden pas geplaatst na jouw goedkeuring.
Functionele cookies
De websites van de Nederlandse Publieke Omroep gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze
websites naar behoren werken. Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest
interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten hoeveel bezoekers er op onze
website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken
wij cookies. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.
Overige cookies
In deze categorie staan cookies, die niet in een van de andere categorieën van cookies te
plaatsen zijn. Het gaat hierbij om cookies die op een deel van onze sites worden gebruikt om het
sitebezoek te vergemakkelijken en de gebruikservaring te verbeteren. De artikelen en video’s die
je op onze websites bekijkt, kun je delen via social media. Bij het delen van video's wordt
gebruik gemaakt van social media cookies van de social media partijen, zodat deze je herkennen
op het moment dat je een artikel of video wilt delen. Daarnaast maken we veelvuldig gebruik van
op de pagina ingesloten (ge-embedde) content van andere social media partijen als YouTube,
Facebook, Twitter en Instagram. Bij het tonen van deze ingesloten content worden ook social
media cookies geplaatst in de browser.
Verkoop namaak via Bol.com aangepakt
Nieuws
clockOval 6
Verkoopplatform bol.com weert verkopers van nepartikelen. Dat schrijft het AD maandag. Na eerdere berichten in het dagblad over verkopers van nepartikelen zijn tweehonderd van de 16.000 bedrijven die via bol.com hun waar aan de man brengen, nader onderzocht.
'Van die tweehonderd bedrijven hebben er twintig een officiële waarschuwing gekregen. Drie bedrijven die geen gehoor gaven aan onze oproepen zijn van ons platform verwijderd', zegt de algemeen directeur van bol.com in een reactie.
Het AD ontving naar eigen zeggen tientallen klachten van mensen over hun gekochte producten via bol.com. Zij kochten spullen via externe verkopers waarvoor bol.com sinds 2011 het verkoopplatform heeft opengesteld.
Bol.com zegt er alles aan te doen om te voorkomen dat nepproducten via het platform worden aangeboden.