Oplichters pretenderen in een valse mail dat FedEx een bevestiging van jou nodig heeft om jouw pakket te kunnen verzenden. Indien je niet binnen vijf werkdagen reageert, wordt jouw pakket weer teruggestuurd.
Om je pakket te ontvangen dien je via de knop een afspraak in te plannen. Klik niet op de link en deel geen gegevens, want dit is niet van FedEx afkomstig. Dit is een poging van oplichters om jouw gegevens te bemachtigen of malware op jouw apparaten te installeren.
Waar kun je op letten?
FedEx geeft op hun officiële website aan dat zij nooit zomaar in hun berichten vragen om persoonlijke informatie of betalingen om hun pakketten te bezorgen. Bovendien ziet het logo van FedEx er anders uit. Dit zijn indicaties van een vals bericht dat niet vanuit FedEx is verstuurd.
Klaar met al die online oplichters? Download onze gratis Opgelicht?!-app (Android of iOS), zodat je op de hoogte blijft van de laatste oplichtingstrucs.
Heb je toch op de oranje knop geklikt?
Dacht je dat je een nieuwe afspraak moest inplannen en heb je toch geklikt? Onderneem dan de volgende stappen:
- Wijzig gebruikte wachtwoorden.
- Voer een veiligheidsscan uit.
- Neem bij geldovermakingen contact op met je bank.
LEES OOK