Voor een optimale werking van deze pagina plaatsen wij
functionele cookies. De bezoekersinformatie die we daarmee binnen krijgen zijn volledig anoniem.
Overige cookies worden pas geplaatst na jouw goedkeuring.
Functionele cookies
De websites van de Nederlandse Publieke Omroep gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze
websites naar behoren werken. Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest
interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten hoeveel bezoekers er op onze
website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken
wij cookies. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.
Overige cookies
In deze categorie staan cookies, die niet in een van de andere categorieën van cookies te
plaatsen zijn. Het gaat hierbij om cookies die op een deel van onze sites worden gebruikt om het
sitebezoek te vergemakkelijken en de gebruikservaring te verbeteren. De artikelen en video’s die
je op onze websites bekijkt, kun je delen via social media. Bij het delen van video's wordt
gebruik gemaakt van social media cookies van de social media partijen, zodat deze je herkennen
op het moment dat je een artikel of video wilt delen. Daarnaast maken we veelvuldig gebruik van
op de pagina ingesloten (ge-embedde) content van andere social media partijen als YouTube,
Facebook, Twitter en Instagram. Bij het tonen van deze ingesloten content worden ook social
media cookies geplaatst in de browser.
Valse e-mail 'NS' over gratis kaarten blijft populair
Alert
clockOval 6
Pas op voor een misleidende e-mail die uit naam van NS wordt verstuurd. Hierin staat dat het bedrijf gratis kaarten weggeeft, je zou ze enkel hoeven te bevestigen.
Uit naam van NS wordt een valse e-mail verstuurd waarin staat dat het bedrijf vanaf nu op tijd wil gaan rijden. Vanwege klachten uit het verleden zou de spoorwegmaatschappij gratis kaarten weggeven. We hebben al eerder gewaarschuwd voor een valse e-mail van NS over gratis dagkaarten, maar hebben recent weer veel klachten ontvangen.
Misleiding
Wanneer je op een link in de e-mail klikt, kun je op de daaropvolgende pagina je twee tickets bevestigen. In de algemene voorwaarden zie je echter dat de e-mail afkomstig is van een marketingbureau. Ook krijg je geen twee gratis kaarten, maar wint uit alle deelnemers één persoon een waardebon.
Spam en telefoontjes
Het marketingbureau is eigenlijk uit op je gegevens. Deze worden verstrekt aan derden, waardoor je veel spam en ongewenste telefoontjes ontvangt.