Voor een optimale werking van deze pagina plaatsen wij
functionele cookies. De bezoekersinformatie die we daarmee binnen krijgen zijn volledig anoniem.
Overige cookies worden pas geplaatst na jouw goedkeuring.
Functionele cookies
De websites van de Nederlandse Publieke Omroep gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze
websites naar behoren werken. Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest
interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten hoeveel bezoekers er op onze
website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken
wij cookies. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.
Overige cookies
In deze categorie staan cookies, die niet in een van de andere categorieën van cookies te
plaatsen zijn. Het gaat hierbij om cookies die op een deel van onze sites worden gebruikt om het
sitebezoek te vergemakkelijken en de gebruikservaring te verbeteren. De artikelen en video’s die
je op onze websites bekijkt, kun je delen via social media. Bij het delen van video's wordt
gebruik gemaakt van social media cookies van de social media partijen, zodat deze je herkennen
op het moment dat je een artikel of video wilt delen. Daarnaast maken we veelvuldig gebruik van
op de pagina ingesloten (ge-embedde) content van andere social media partijen als YouTube,
Facebook, Twitter en Instagram. Bij het tonen van deze ingesloten content worden ook social
media cookies geplaatst in de browser.
Trap niet in valse winactie 'halfjaar gratis 'Coca Cola'
Alert
clockOval 6
Heb je een e-mail gekregen waarin staat dat je een halfjaar gratis 'Coca Cola' hebt gewonnen? Pas dan op! Als je je gegevens invult, eindig je met een duur en onnodig abonnement.
Er is zogenaamd een pakket naar je onderweg. Omdat je in de afgelopen zes maanden hebt meegedaan aan een enquête, heb je een halfjaar gratis Coca Cola gewonnen. Het enige wat je hoeft te doen is je adres in te voeren en te betalen voor de goederen. Doe dit niet!
Mini-enquête
De link stuurt je door naar een mini-enquête van vier vragen. Nadat je deze hebt ingevuld, kom je op een betaalpagina. Hier wordt om je persoonlijke gegevens gevraagd. Daarna moet je een klein bedrag met je creditcard betalen. Dit zijn zogenaamd de verzendkosten van je prijs.
Het is gek dat je gelokt wordt met de merknaam van Coca-Cola, want uiteindelijk ontvang je iets totaal anders. Onderaan de pagina staat in kleine letters dat de campagne niets te maken heeft met Coca-Cola. Als je goed kijkt, zie je dat je een proefabonnement voor een online datingservice aangaat. Als je dit vergeet op te zeggen, betaal je €45 per maand.
Te mooi om waar te zijn
Zoals wij vaker zeggen: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat het waarschijnlijk ook. Hoe lekker je de frisdrank ook vindt, laat je niet verleiden om mee te doen. Ook is het heel onwaarschijnlijk dat je aan deze actie hooguit een euro aan verzendkosten kwijt bent. Deze valse winactie kan je met een gerust hart weggooien.