Er gaat een valse e-mail rond uit naam van Rabobank. Met dit bericht proberen criminelen op jouw bankrekening te komen.

'Herinnering: Hoe tevreden bent u over onze dienstverlening', zo valt bovenaan het bericht te lezen. Zogenaamd heb je een lange tijd jouw bankmail niet geopend. Volgens de e-mail wil de bank je attenderen dat je tot op heden gebruikmaakt van een verouderde betaalpas en deze dient daarom vervangen te worden.

Valse website

Via 'Online uw betaalpas aanvragen' kom je terecht op een phishingsite. Op deze valse website dien je op 'Kleurcode ophalen' te klikken. Hierna moet je je bankpas in de Rabo Scanner plaatsen om in te loggen. Doe dit niet! Oplichters kunnen na het inloggen op je bankrekening komen en deze leeghalen.

De wereld van phishing

Benieuwd hoe fraudeurs precies te werk gaan? Wie zitten er achter de valse e-mails en waarom is het zo lastig de daders op te sporen? Bekijk het fragment uit onze uitzending.

Gerelateerd