Opgelicht?! krijgt meldingen binnen over een e-mail die zogenaamd door SNS bank verzonden is.

In de e-mail wordt je op de hoogte gesteld van storingen in het systeem van de bank. Deze storingen zouden komen door jouw digipas. Je pas zou defect zijn en wordt hierom binnen enkele dagen onbruikbaar gemaakt. Trap hier niet in! Je hebt hier met een phishingmail te maken.

Je kunt een nieuwe digipas aanvragen door op de link in de e-mail te klikken. Deze link verwijst je naar een website waar je gegevens in dient te vullen. Doe dit niet! Als je je gegevens hier invult vallen ze in verkeerde handen. Oplichters vissen op deze manier naar je gegevens om er frauduleuze praktijken mee uit te voeren.

E-mailadres van de afzender

Onderaan de e-mail staat er in de kleine lettertjes een boodschap geschreven waarmee de afzender van het bericht je probeert gerust te stellen. Ze verzekeren je ervan dat dit een e-mail is die door SNS Bank verzonden is. De uitleg die hiervoor gegeven wordt is dat banken in hun berichten nooit vragen om bankgegevens, zoals je pincode. Ondanks deze woorden kunnen we met zekerheid stellen dat deze e-mail niet afkomstig is van SNS Bank. E-mailadressen van SNS bank eindigen namelijk altijd met @sns.nl. Het e-mailadres van deze afzender ziet er niet zo uit.

Advies: onmiddellijk verwijderen

We adviseren je dan ook om deze e-mail onmiddellijk te verwijderen. Voor meer informatie over phishing kun je meer lezen op de officiële pagina op de website van SNS Bank. Ook Opgelicht?! schreef eerder over phishingmails, lees er hier over.

Gerelateerd