Uit naam van Disneyland Parijs wordt een e-mail verstuurd waarin wordt beweerd dat je een een gratis weekendje naar het vakantiepark kan winnen. De afzenders van dit bericht zijn uit op je gegevens.

In de e-mail staat dat je kan meespelen met een exclusieve winactie, waarmee je kans maakt op een familie arrangement of twee VIP tickets. Via een link in het bericht kom je op een pagina waar je drie vragen moet beantwoorden.

Onder druk gezet

Op de pagina waar je jouw gegevens dient in te vullen, staat dat je nog maar vier minuten hebt om dit te doen voordat de actie verloopt. De afzenders hiermee proberen je hiermee onder druk te zetten, zodat je snel akkoord gaat met de algemene voorwaarden zonder deze te lezen en een weloverwogen beslissing te nemen.

Gegevens en cookies

Zodra je jouw gegevens invult en akkoord gaat met de algemene voorwaarden vallen deze in handen van marketingbureaus. Vervolgens kun je veel spam en ongewenste telefoontjes krijgen. Ook ga je akkoord met cookies op je computer. Deze houden jouw surfgedrag en online aankopen in de gaten en op basis hiervan krijg je extra advertenties te zien. Laat je niet opjagen en lees altijd goed waarmee je akkoord gaat.

Gerelateerd