Momenteel gaat een valse e-mail rond van 'SNS Bank' waarin ontvangers persoonlijk worden aangesproken. Hiervoor waarschuwt de Fraudehelpdesk. In de aanhef van het bericht staan de voor- en achternaam van de ontvanger.

Er is nog iets opvallends aan deze e-mail: de e-mail lijkt verstuurd te zijn door een lokaal bankfiliaal van SNS. Dit is het filiaal uit de woon- of werkplaats van de ontvanger. Iemand die bijvoorbeeld uit Nijmegen komt ziet onderaan de e-mail 'SNS Bank Nijmegen' staan. Mogelijk hebben de afzenders van de e-mail internet gebruikt om de naam van de ontvanger te koppelen aan zijn woon- of werkplaats. Deze methode zagen we eerder ook al terug in valse e-mails uit naam van Rabobank.

Nieuwe bankpas

Het onderwerp van de mail luidt: 'Er is een nieuwe update voor uw Mijn SNS omgeving'. De ontvanger van het bericht wordt gevraagd een nieuwe bankpas aan te vragen. Omdat de e-mail persoonsgericht is, zullen mensen er sneller intrappen.

Trap er niet in!

Ga niet in op deze e-mail. Deze is niet door de SNS Bank verstuurd. De afzender is uit op jouw persoonsgegevens.

Meer informatie: dossier de wereld van phishing

Bron: www.fraudehelpdesk.nl

Gerelateerd