Voor een optimale werking van deze pagina plaatsen wij
functionele cookies. De bezoekersinformatie die we daarmee binnen krijgen zijn volledig anoniem.
Overige cookies worden pas geplaatst na jouw goedkeuring.
Functionele cookies
De websites van de Nederlandse Publieke Omroep gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze
websites naar behoren werken. Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest
interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten hoeveel bezoekers er op onze
website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken
wij cookies. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.
Overige cookies
In deze categorie staan cookies, die niet in een van de andere categorieën van cookies te
plaatsen zijn. Het gaat hierbij om cookies die op een deel van onze sites worden gebruikt om het
sitebezoek te vergemakkelijken en de gebruikservaring te verbeteren. De artikelen en video’s die
je op onze websites bekijkt, kun je delen via social media. Bij het delen van video's wordt
gebruik gemaakt van social media cookies van de social media partijen, zodat deze je herkennen
op het moment dat je een artikel of video wilt delen. Daarnaast maken we veelvuldig gebruik van
op de pagina ingesloten (ge-embedde) content van andere social media partijen als YouTube,
Facebook, Twitter en Instagram. Bij het tonen van deze ingesloten content worden ook social
media cookies geplaatst in de browser.
Netflix-fans opgelet: veel nepmails over blokkade account in omloop
Alert
clockOval 6
Opgelicht?! ontvangt dagelijks meldingen over valse e-mails van 'Netflix'. Er gaan verschillende varianten rond, maar de strekking is steeds hetzelfde: Jouw account zou zijn geblokkeerd wegens misbruik.
Al meerdere malen waarschuwden we voor valse e-mails uit naam van het entertainmentbedrijf. De meldingen blijven echter binnenstromen op de redactie van Opgelicht?! Daarom vragen we je nogmaals alert te zijn op deze phishingmails.
Account geblokkeerd wegens misbruik
De mails lijken op elkaar maar er zijn kleine verschillen. De ene keer wordt in de titel gesproken over een geblokkeerd 'abonnement', in een ander voorbeeld gebruikt men 'account'. Ook de vormgeving varieert. In de e-mails staat de volgende boodschap:
Uw account is geblokkeerd vanwege misbruik.
We vermoeden dat derden toegang hebben tot
uw account en gegevens.
Je kunt de blokkade zogenaamd opheffen door op een link te klikken en je account te verifiëren. Ga hier niet op in! Je komt terecht op een nepsite. Als je hier inlogt, krijgen kwaadwillenden toegang tot jouw Netflix-account.
Advies
Gooi de e-mail weg. Ontvang je een mailtje van Netflix en twijfel je aan de echtheid, controleer dan bij de klantenservice of alles klopt. De contactgegevens vind je op de website van het bedrijf.