Jouw Ziggo-factuur van de maand juli staat klaar in je inactieve account. Je krijgt 24 uur om je account te herstellen via de link in het bericht. 
 

Als jouw Ziggo-account niet binnen 24 uur wordt hersteld, wordt het account volledig verwijderd. Je dient op ‘Aanmelden’ te klikken om je account te bevestigen. Om te voorkomen dat jouw gegevens in handen van criminelen vallen, kun je het best zelf naar ‘Ziggo.nl’ gaan. Log daar vervolgens in op ‘Mijn Ziggo’, laat het bedrijf op hun website weten.

Valse mail namens Ziggo | Bron: Fraudehelpdesk

Herken betrouwbare Ziggo-domeinen 

Alle e-mails die Ziggo verstuurt, komen van het domein ‘@ziggo.com’. Mailadressen die worden gebruikt voor de Safe Online pakketten zijn ‘Safeavenue@f-secure.com’ en ‘no-reply@email.f-secure.com’. Krijg je een mail van Ziggo vanuit een ander domein? “Dan komt de e-mail niet van ons en kun je de mail verwijderen of markeren als spam/phishing”, meldt Ziggo. 

Op de valse link geklikt?

  • Verander je wachtwoord direct als je deze hebt ingevoerd. Doe dit ook voor andere accounts waar je dezelfde inloggegevens gebruikt. Stel ook direct tweestapsverificatie in. 
  • Bankgegevens verstrekt? Breng je bank of creditcardmaatschappij op de hoogte. Doe digitaal aangifte bij de politie.

Lees ook